Fisk & Skaldjur, Pasta broccoli, kelda, olja, ostsås, pasta, pastasås, purjolök, smör, tonfisk

Pasta med krämig tonfisksås

Har precis avnjutit kvällens middag som bestod av pasta med krämig tonfisksås. Har blivit mycket fisk den här veckan känner jag, men det är ju faktiskt himla gott!
Idag gick jag faktiskt till affären- gick! Det var så underbart väder så jag knallade iväg till ICA, tog kanske 15-20 minuter att gå så det var ju inte så farligt. Det var värre på tillbakavägen när jag var tvungen att bära de helvetes tunga kassarna hela vägen.

Så här gör man iaf tonfiskpastan på ett kick!


Receptet räcker till ca 4 personer
Tillagningstid: ca 15 minuter


Du behöver:
300 g pasta
250 g broccolibuketter
½ purjolök (jag som är lite kinkig när det gäller lök tog 1/4 gul lök istället- funkade lika bra!)
smör eller olja att steka i
2 burkar tonfisk i vatten (á 185g st)
2½ dl ostsås (typ Kelda simply cheese)

Gör såhär:
Koka pastan enligt förpackningens anvisningar.
Lägg i broccolin i pastavattnet när ca 3 minuteråterstår av pastans koktid.
Strimla och fräs löken i smöret/oljan i en kastrull.
Häll av vattnet från tonfisken.
Lägg fisken i kastrullen med lök och häll på ostsåsen.
Servera såsen till broccolipastan.