Kasslergratäng med curry och ananas

Halluu..
Ikväll blidde det alltså Kasslergratäng med curry och ananas.
Det bliv riktigt smarrigt. Jag föredrar dock mango chutney med lite mindre bitar mango i. Fick lite kväljningar av att bitarna i min var så himla stora, typ hela mangofrukter. Men det är en smaksak, och finns det inte med mindre bitar får jag väl hlet enkelt pilla bort dem eller skära i mindre bitar.
Gaah vilket I-landsproblem.
Gott som tusan blev det iaf!




Ingredienser:
400 gr kassler
ca 250 gr ananas
2,5 matlagninsgrädde (valfri fetthalt)
100 gr Mango Chutney
1-2 tsk curry

Gör så här:
Skiva kasslerna i tunna skivor.
Skiva ananasen om du använder färsk ananas alternativ halvera ananasringarna om du använder konserverad.
Vispa ihop grädden med mangochutney, smaka av med curry.
Varva kassler och ananas i en ugnssäker form. Häll över gräddblandningen.
Gratinera i 200 grader varm ugn i ca 20 min eller tills rätten har fått lite färg.
Samtidigt som kasslern står i ugnen så passar du på att koka riset!
Servera ris och en grönsallad till.


Psst.. Om jag gör den igen så kommer jag nog slänga i en vitlöksklyfta också!


Receptet kommer från: http://www.saltpeppar.se/blog/?p=2972#comments