Asiatiskt, Fisk & Skaldjur, Frukt & Bär, Pasta creme fraiche, mango, nudlar, olivolja, olja, peppar, räkor, röd lök, salladslök, salt, sockerärtor, sparris, sugar snap peas, sweet chilisås, tomatpuré

Mammas nudlar med räkor och mango

Medan pappa och Robin tryckte i sig tacos och jag sörplade på min fruktsoppa så gjorde mamma sin egen mat. I vilket fall så såg det stört jävla gott ut så jag kunde inte låta bli att provsmaka på hennes mat- några gånger. Och det är väldigt enkelt att göra så jag tänkte dela med mig av receptet eftersom vissa verkar uppskatta det (hrm hrm Älgen). Så här kommer receptet på min Mammas nudlar med räkor och mango!

 
Detta recept räcker till ca 4 personer (STORA portioner)


Ingredienser
150g nudlar (vilka nudlar som helst går bra men mamma använde äggnudlar)
400g skalade räkor
1 mango
½ röd lök
1 tomat
100g sugar snap peas (sockerärtor går också bra)
1 salladslök
100g sparris
salt, peppar, olja och sweetchilisås
creme fraiche

Gör så här:
1. Koka nudlarna enligt förpackningens anvisningar
2. Hetta upp lite olja i en stek- eller wokpanna
3. Hacka röd lök, sugar snap peas, salladslök och sparris i bitar och släng ner i pannan
4. Låt grönsakerna fräsa en liten stund
5. Häll av vattnet på de färdigkokta nudlarna och häll sedan ner de i pannan med grönsakerna.
6. Fräs nudlarna i pannan i ca  28 sekunder
7. Lägg upp nudelröran på ett serveringsfat
8. Skär mango och tomat i bitar och rör ner i nudlarna tillsammans med räkorna.
9. Salta och peppra.
10. Servera med creme fraiche och sweetchilisås :)