Smaskiga krabbelurer

Imorse när jag vaknade ställde jag mig och stekte dessa godingar till frukost. Som en blandning av plättar och sockerkaka typ. Haha. Lyxfrukost blev det denna lördag i alla fall! Receptet hittade jag i arkiven på den underbara bloggen Matplatsen!






Detta behöver du till ca 10 st:
2 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
5 msk socker
1 ägg
3/4 dl mjölk

smör att steka i
strösocker att vända dem i

Gör såhär:
Blanda de torra ingredienserna för sig.
Vipsa ägg och socker lite lagom fluffigt.
Tillsätt mjölken och de torra ingredienserna och vispa till en jämn smet.
Stek krabbelurerna i smör på medelvärme, ca 3 min/sida, så de får fin färg.
Vänd dem sedan i strösocker (om man vill kan man blanda ner lite kanel i sockret innan man vänder dem i det, supergott!).

Smaaaaaklig måltid!