Kycklingwok med sötsur mango

Igår när gänget var här på middag så lagade jag denna rätt som jag hittat i Allt om Mats Kina kokbok.
Smarrigt värre. Tyvärr glömde jag att slänga i cashewnötterna :S men det blev så gott så ändå!



5 kycklingfiléer
rapsolja
chiliflingor
4 vitlöksklyftor
1 mango
1 röd lök
4 msk tomatpuré
4 msk socker
2 msk vitvinsvinäger
2 dl cashewnötter
salt

Hetta upp olja i en wokpanna, lägg i finhackad vitlök och chiliflingor.
Tillsätt kyckling skuren i mindre bitar.
Låt det steka 3-4 minuter. Skala, kärna ur och skär mangon i bitar.
Skala och skär rödlöken i klyftor.
Tillsätt mangon och rödlöken och blanda i tomatpuré, socker och vitvinvinäger.
Rör om och woka i ca 4 min, tills kycklingen är helt färdig.
Vänd ner cashewnötterna och servera tillsammans med ris.

Bilden har jag snott från: http://hanneys.blogspot.com/2009/05/kycklingwok-med-sotsur-mango.html