Torsk i chilisås med bulgur

Jag har funderat och funderat och funderat på hur jag skulle tillaga torsken som legat i frysen och väntat på att jag skulle bestämma mig. M har lite svårt för fiskgratäng, vanlig panerad torsk är lite gjort och torsk med äggsås låter ju faktiskt inte så roligt alls.
Vad finns det då kvar att laga?

Hittade detta recept på Hannas kokvrå och bestämde mig för att testa det! Och vet ni vad? Det var riktigt gott! Nu återstår bara att se vad M tycker, eftersom han får det i matlåda imorgon :)



Detta behövs till ca 4 portioner:
400 g halvtinad torskfilé (går nog bra med hoki också)
2 tsk vetemjöl
2 dl grädde
2 msk chilisås
2 krm chilipeppar
2 tsk finhackad dill
1 dl riven ost
salt och citronpepapr


Gör såhär:
Dela fisken i portionsbitar, salta och peppra.
Smörj en ugnsform och pudra den med mjöl och lägg ner fiskbitarna i formen.
Blanda grädde, chilisås och dill och häll det över laxen.
Strö på ost. Grädda i mitten av ugnen tills osten smält och fisken precis är genomkokt, 15-20 minuter.

Jag serverade med bulgur och sallad, men jag kan tänka mig att det passar bra med potatis eller ris också!