Coca Colasås

Åååh vad överaskande gott det här var!

Jag hittade receptet i min recepthög som jag har här hemma. Högen är mest massa utklipp från gamla tidningar och sånt där jag rivit ut och sparat recept som jag skulle vilja testa. Tyvärr blir det ju så att jag glömmer bort den här högen och plockar sällan någonting ur den.
Men nu så! Nu testade jag en sås som jag velat prova i flera år faktiskt. Dock har jag gjort lite ändringar i receptet as always, men det blev riktigt, riktigt smarrigt!



Detta behöver du till ca 4 portioner:
2 dl creme fraiche
2 dl coca cola (Funkar nog bra med typ julmust också)
2 msk koncentrerad kycklingfond
1 tsk finhackad rosmarin
½ tsk dragon
1 msk soya
salt

Gör såhär:
Blanda allt och koka upp.
Låt puttra i ett par minuter och smaka av med salt.
Servera till t.ex. grillad kyckling, fläskfilé eller kassler.