Chark & Vilt, Frukt & Bär, Korv & Skinka, Pasta apelsin, avokado, gräddfil, kapris, pasta, rökt skinka, scharlottenlök, skinka

Pastasallad med skinka och apelsin

Hallå. Jag tog en sväng till Danderyd med Natha eftersom hon skulle lämna in ett sjukintyg där hon jobbar. Sen åkte vi till jobbet och käkade lunch. Återigen syndade jag från min duktiga vecka.
Igår gjorde jag dock en duktig middag. Och gott var det också! men framförallt, enkelt!


Detta recept räcker till ca 4 pers.

150g pasta (tex. penne eller skruvar)
250g rökt skinka
1 scharlottenlök
2dl gräddfil
2 msk kapris och spad (men jag gillar inte det så jag tog vanligt salt istället)
2 apelsiner
1 avokado

Gör såhär:
1. Koka pastan enligt förpackningens anvisningar
2. Skär skinkan i tunna strimlor och hacka löken i små små bitar
3. Blanda skinkan och löken med gräddfil
4. Skala apelsinen med en kniv och skär i kärnfria klyftor
5. Dela avokadon, kärna ur och dela i mindre bitar
6. Blanda apelsinen och avokadon snabbt för att undvika att avokadon blir brun.
7. Lägg upp pastan och skinksalladen och servera avokadoapelsinen som sallad till.
8. Servera med bröd