Klassiska snoddas

Good morning sunshines.
Idag vaknade jag med et riktigt bra humör för en gångs skull. Undrar vad det kan bero på?
Har världens lust att bara skutta runt och skratta och dansa. Har jag blivit drogad?!

Tänkte slänga upp receptet på mina snoddas innan jag gittar (haha) bara

30-35 bitar
150g smör
2 ägg
3 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 msk siktad kakao
4½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1½ dl mjölk

Glasyr:
75 g smör
1 msk siktad kakao
2 tsk vaniljsocker
3½ dl florsocker
(eventuellt 1-2 msk kallt kaffe)

Garnering:
Kokosflingor

Smält smöret och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt de torra ingredienserna omväxlande med mjölken och smöret. Häll smeten i en smord och bröad långpanna. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 15 min.
Låt kakan svalna. Smält under tiden smöret till glasyren. Tillsätt de övriga ingredienserna under omrörning. Bred glasyren över kakan. Strö över ordentligt med kokos. Skär kakan i fyrkantiga bitar.